Over Dental Magazine
Met Dental Magazine willen wij op een unieke wijze mondzorgprofessionals inspireren en informeren. Waarin dat unieke zit, willen wij graag vertellen.
Toen wij als uitgever van tijdschriften marktonderzoek deden naar bestaande tijdschriften voor mondzorgprofessionals viel ons op dat daar de focus ligt op het uitvoerig ingaan op (nieuwe) technische handelingen die je als mondzorgspecialist uitvoert. Hier en daar is er ook ruimte voor advertenties, maar deze lijken als het ware willekeurig geplaatst naast de artikelen waar het de tijdschriften om te doen is, waardoor ze amper tot hun recht komen.
Hier zagen wij voor onszelf een taak. Het leuke aan uitgever zijn is namelijk het kunnen verbinden door middel van een medium. Verbinden is iets wat niet zomaar gaat. Voor echte verbinding is zorg en aandacht nodig. In het dagelijks contact doe je dat door echt aanwezig te zijn en je open te stellen voor de ander. In een tijdschrift is het naar mijn mening niet zo anders. Alleen de vorm verschilt. Voor mij als uitgever is een blad een succes als alle stukken die worden geplaatst met de zelfde zorg worden geplaatst en er een tijdschrift ligt dat een organisch geheel vormt op het gebied van vormgeving en tekst. Een duidelijke positionering in de markt zorgt vervolgens voor herkenbaarheid bij de lezers en het feit dat lezers je blad weten te vinden vanuit een specifieke behoefte, waarin het blad voorziet. Graag zetten wij voor u uiteen welke positie Dental Magazine in zal nemen tussen de overige mondzorgtijdschriften.
Dental Magazine streeft ernaar om hét referentiekader te zijn voor praktijkeigenaren, praktijkmanagers en tandheelkundige teams als het gaat om praktijkinrichting, dienstverlening en tandheelkundige producten. Hiertoe zullen wij in iedere uitgave diverse specialisten aan het woord laten. U kunt hierbij denken aan interieurbouwers, juridisch specialisten, accountants, tandtechnische laboratoria, fabrikanten, leveranciers en adviseurs.
Wij voorzien hiermee enerzijds in de behoefte van deze specialisten om de meerwaarde van het specialisme waarin ze uitblinken kenbaar te maken aan de doelgroep die ze voor ogen hebben en anderzijds in de behoefte van mondzorgprofessionals om op de hoogte worden gehouden van innovaties en in verbinding te worden gebracht met specialisten die kunnen bijdragen aan een gestroomlijnde/eigentijdse/ en succesvolle praktijk.
In “over ons” hebben wij u meegenomen in de visie van Dental Magazine. Wij wensen u veel leesplezier toe zowel in ons magazine als op het online platform!
Met een vriendelijke & gezonde glimlach,
Dental Magazine Team