Infomedics
Het verschil maken in de zorg, daar gaan we voor.
Om deze optimaal te laten functioneren en vooral menselijk te houden. Om met onze factoring- en clearingoplossing zo te ondersteunen dat kostbare tijd beschikbaar blijft voor zorg.
Onze strategie komt rechtstreeks voort uit de visie die Infomedics heeft op de zorg, legt CEO Fred Bloem uit. ‘Zorgverleners hebben het veel te druk met administratie en andere ellende die afleidt van het zorgproces. Twintig tot veertig procent van de tijd van professionals gaat zitten in dingen die niets met zorg te maken hebben. Dat kost de maatschappij veel geld en leidt tot ergernis en chagrijn in de zorgpraktijk. Onze missie is daar een oplossing voor te vinden. We willen dat de zorgaanbieder gewoon weer tijd heeft voor de patiënt.’
Infomedics handelt declaraties af voor zo’n 7500 zorgaanbieders in zes branches: mondzorg, apothekers, paramedische praktijken, medisch specialistische zorg buiten het ziekenhuis, opticiens & audiciëns en instellingen in de geestelijke gezondheidszorg.
Verlost van declaratiegedoe
Infomedics neemt zorgverleners de rompslomp uit handen voor hun diverse patiënten. ‘Elke week behandel je allerlei soorten patiënten die al dan niet verzekerd zijn, een basisverzekering hebben dan wel een gedeeltelijke of complete aanvullende verzekering. Eind van de week wil je van al dat declaratiegedoe verlost zijn. Dat doe je door een declaratiebestand aan te maken aan de hand van alle behandelingen met daarmee de codes. Dat stuur je met een druk op de knop naar Infomedics.
Je hebt peace of mind als zorgaanbieder.
Wij onderhouden het contact met zowel verzekeraars als met patiënten. Als er vragen komen over een declaratiebestand vanuit de verzekeraar, of vanuit de patiënt op een individuele rekening, verloopt dat contact met ons. Je hebt dus peace of mind als zorgaanbieder.’
First time right voorkomt rompslomp
De volgende stap is de naadloze integratie van de declaratie- en praktijksoftware. Zo wil Infomedics vanuit het principe ‘first time right’ het gehele declaratieproces nog verder finetunen. ‘Als er een fout gemaakt wordt met codes gaat dat door het hele proces. De zorgverlener krijgt na ongeveer vier dagen een retourbericht en dan moet hij in het patiëntendossier gaan kijken wat er aan de hand was. Dat is soms best lastig. Zorgverleners zijn opgeleid om zorg te verlenen, niet om administratie te doen.’
Wij creëren oplossingen die impact hebben op het zorgsysteem; voor onze klanten én voor de zijne. Samen bouwen we aan een beter, toekomstbestendig zorgsysteem. Zorg voor elkaar!